اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

فارس من| ممنوعیت تحصیل همزمان در حوزه و دانشگاه رفع شود

برخی کاربران سامانه فارس من با ثبت پویشی خواستار رفع ممنوعیت تحصیل همزمان در حوزه و دانشگاه شدند.

فارس من| ممنوعیت تحصیل همزمان در حوزه و دانشگاه رفع شود

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، برخی کاربران سامانه فارس من با ثبت پویشی  خواستار رفع ممنوعیت تحصیل همزمان حوزه یا دانشگاه شدند.

این کاربران در پویش خود آورده‌اند: 

«با توجه به اینکه بسیاری از علوم از جمله حقوق با فقه ارتباط محکم و جدا نشدنی دارد و همچنین مشکلی در تحصیل همزمان این علوم (مانند حقوق در دانشگاه و فقه و اصول یا حقوق و قضاء اسلامی در حوزه) وجود نداشته و نه تنها باعث اختلال در یادگیری نمی‌شود بلکه باعث فهم بهتر مطالب و تطبیق مطالب و استدلال صحیح تری نیز می‌‌شود و نتیجه آن نیز در مشاغلی همانند وکالت و قضاوت، استدلال بهتر و آراء مستدل تر است.

لذا ممنوعیت تحصیل همزمان در حوزه و دبیرستان یا دانشگاه صحیح و منطقی به نظر نمی‌رسد و حذف و رفع ممنوعیت مذکور پیشنهاد و مطالبه می‌شود.»

 ابولفضل قاسمی‌زار سردبیر پویش فارس من در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس،گفت: کسی که وارد حوزه می‌شود دیگر نمی‌تواند در دانشگاه هم تدریس کند و این ممنوعیت را داریم و از طرفی اگر بخواهیم به صورا جداگانه تحصیل کنیم هم زمان‌بر است.

وی افزود: کسی که فقه را در حوزه می‌آموزد در کنار آن نیازمند این است که علوم معارف و دروس تفسیر حقوق فقه و اصول فقه که در دانشگاه  تدریس می‌شود را یاد بگیرد ولی برای ممنوعیت موجود این امکان وجود ندارد.

قاسمی زار ادامه داد: ما با ثبت این پویش خواستار این هستیم تا ممنوعیت رفع شود و ما بتوانیم در رشته دانشگاهی و حوزه تحصیل کنیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول